sungguh memPERSONAkan

17 May, 2009

PERSONABLE : pleasant in appearance and personality
PERSONAGE : a person whose actions and opinions strongly influence the course of events
PERSONALITY : the qualities that form a person's character
tapi... PERSONA is....


...keretaku yg tchenta


Kereta yg berjenama PROTON ini telah diberikan nama PERSONA yg mmbawa maksud yg begitu mendalam.. setiap kali anda terjeling wajah2 kereta ini, anda pasti TERPERSONA.....

PERSONA
"our pride and joy"



Dengan menggunakan enjin CAMPRO (IAFM) yg berC.c 1.6, kereta ini mampu mengalahkan apa jua jenis kereta yg terdapat di atas jalan-jalan raya di negara ini termasuklah...



kereta ni



yang ini


mahupun....

kereta mereka...

itulah yg dinamakan 'kuasa di tangan anda'....
setakat....


DRIFT??

senang aje....

tekan minyak
+
tengok kanan
+
tengok kiri
+
pusing steering
+
tekan brek
+
tarik handbrake

=



.... tbalek la die....




ukurlah baju di badan sendiri... klo xreti nk drift, xyh la brangan.... macam...



....adek saye (apit)...



sambung kembali ceritera tentang kereta PERSONA td...
setelah dipasang...


woofer dan sub woofer di dalam bonet kereta tersebut yg mempunyai kuasa sehingga 20000W, saya dapat menyeru semua umat islam untuk menunaikan solat fardhu tepat pada waktunya dgn memainkan laungan azan sekuat yg mungkin...

inilah yang dinamakan modifikasi yg berpahala.....



tetapi kini, bonet saya dah xmuat untuk diisi beg2 setiap kali saya ingin balek kampung saya....

namun begitu... dengan ruang dalam yg selesa....



.....anda pasti TERPERSONA sehingga boleh menyebabkan anda dapat tidur dengan lena ketika berada dalam perjalanan yg jauh....

.....zzzzz.....

haaaa.... kn dah kate...

oleh sebab itu lah saya amat menyayangi kereta persona saya seperti buah hati saya sendiri...

saya mencucinya sehingga bersih.....

saya menghantarnya ke tempat servis...

saya juga mengelakkanya drpd terkene sinaran UV...


sebab tu kereta saya sentiasa sehat serta bertenaga...

oleh itu, saya menyarankan kepada semua rakyat mesia....

ATAS DASAR SEMANGAT PATRIOTISME... SAYA MENYARANKAN SEMUA RAKYAT MESIA UNTUK TERUS MENYOKONG DAN MEMBELI KERETA NASIONAL PROTON DARIPADA AYAH SAYA!

4 kumen:

Kamal Lazi said...

haha

bawak kereta smpai kene saman pe cer weyy

Nor Azwan Azahari said...

kne saman sebab xtmpal 'P' je... bwk laju xpenah kantoi beb.. hehehehe

MuHammaD YusuF SaFwaN said...

st0ri pnjg2 nih nk promote bli kete kat bpk ko arr nih....??=p
sengal...........hahahaha

member price....diskaun arhh...=p

MuHammaD YusuF SaFwaN said...

bwk laju mse g ari skn aritu pun safe eh???=p
(3 jam jekk dr jb smpai kl...cam shial laju nakharam...)