ULAT BULU SPESIS BARU DITEMUI!

26 May, 2010





Ulat bulu atau nama saintifiknya qotiaqqubuloo merupakan sejenis haiwan yang begitu unik sekali.. Setakat tahun 2008, hanya 15 spesis ulat bulu yang berjaya dikenalpasti oleh NASA. Namun, pada tahun ini, seorang saintis telah berjaya memperkenalkan satu lagi spesis ulat bulu yang terkini yang diberi nama saintifik qotiaqqubuloobelang2!

Saiznya amat mengagumkan iaitu sepanjang 500cm dan tingginya mencapai 20cm! Berbeza dengan ulat bulu yang lain yang hanya mempunyai saiz sebesar ibu jari kaki.. Makanan yang diambil juga adalah berbeza iaitu ia hanya memakan makanan kucing yang mahal2!! (kalo x die xnak makan.. die buat2 saket perot nnt..)

Inilah dia sebahagian daripada badan berbulu milik ulat ini..




Seram x seram x?

Ini pula rupa paras yang ayu ulat bulu tersebut


Mara nampakk




Saintis yang bernama Prof. NawZ telah menamakan ulat ini sebagai LOUIS sempena jenama beg tangan ibundanya LOUIS VUITTON (LV).


Rutin harian ulat bulu ini adalah seperti berikut:



7:00 am - TIDO


10:00 am - TIDO


2:00 pm - TIDO



7:00 pm - TIDO

10:00 pm - TIDO






Ulat bulu ini menjalankan gaya hidup yang tidak sihat. Rutin hariannya yang amat membosankan telah menyebabkannya menghadapi kegemukkan. Berat badannya meningkat hari demi hari.

Namun, ulat bulu ini kerap kali ke Pusat Kerinting Rambut yang berdekatan untuk menjalani rawatan penjagaan bulunya.

Inilah hasilnya..


Gaya Supermodel


Setakat ini, hanya satu daripada spesis ini berjaya ditemui oleh saintis tersebut. Mungkin ia sedang mengalami zaman kepupusan memandangkan cuaca yang tidak menentu sekarang ini. Oleh itu, marilah sama-sama kita menyelamatkan ulat bulu ini daripada terpupus sepenuhnya.

16 kumen:

farina said...

qotiaqqubuloobelang2!

smart2. :D

Farah Izaty said...

gemoook gemoook rase mcm nak cubet je!

Nor Azwan Azahari said...

farah: cubeyt la.. die xrase pape pon.. die bwat muke bosan je nnt

farina: weyh farina! aku xpuwas hati.. pahal name ko masok AF?

farina said...

hohoho! AF dah habes baru nak kecoh! blah la weh! nama aku masuk sebab nama aku bawak ong! .. bukan macam nama kau! 8P

Nor Azwan Azahari said...

ptot la name anak dr ONG - FARI ONGG

farina said...

ape tuh fari? 8P or siapa tuh fari??

Nor Azwan Azahari said...

fari ialah salah satu watak kartun yang dikenali sebagai spongebob..

farina said...

wahhh.....asal tapenah tau???kau tgk katun eh????kanak2 gila. tametured!

Nor Azwan Azahari said...

mcm la ko xtgok.. abes tu mane ko kenal spongebob?

farina said...

=.= cakap dengan kau mmg tak berpenyudah!

Nor Azwan Azahari said...

Ko pon same! Asyk nak lawan je cakap aku..

Ayub Khalid said...

azwan: aku skong!...frina nih suka lwan ckap org...degil...nih,,mak bg starlight atas dahi baru tahu...hua3...

farina said...

ko jeles apa ayub????? sekeh pale baru tau! 8)

wan~ kau tuh yang mulut leser kalah maknyah! ;)

Nor Azwan Azahari said...

weyh ayub, bagi sket KHI ko kt die.. bseng lak

farina said...

KHI ape lak kau nyh? merepek! 8)

Nor Azwan Azahari said...

jiwa rempit yg macam kami ni je faham